هاست با بالاترین کیفیت و ثبت دامنه با ارزان ترین قیمت

ارائه هاستینگ ، سرور ، دامنه و نمایندگی با بهترین کیفیت

۴ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

آموزش 2 زبانه کردن وردپرس

نکته : در تمام این مقاله منظور از وبسایت اصلی، وبسایت با زبان اصلی و وبسایت فرعی، وبسایت دوم و با زبان جدید میباشد.

حتما اگر در گوگل سرچ کرده باشید با مطالب زیادی در این باره  مواجه شده باشید. تقریبا تمامی مطالب فارسی درباره دو زبانه کردن وردپرس برای ترجمه ی پست ها به زبان های مختلف از طریق نصب کردن افزونه هست.

ما در ابتدا به شما توضیح میدهیم که چه قسمت هایی در سیستم وردپرس وجود دارد که ممکن است بر اساس نیاز شما نیاز به ترجمه داشته باشید.

هر وبسایت با سیستم وردپرس از 2 قسمت اصلی تشکیل شده است :

1-    قسمت استاتیک سایت

2-    قسمت دینامیک سایت

قسمت استاتیک : به محتویاتی که در دیتابیس ذخیره نشده باشند و یا به زبان ساده به زبان های برنامه نویسی تحت وب ( PHP & MySQL ) نوشته نشده باشند استاتیک یا به اصطلاح ثابت هستند. به زبان تخصصی به محتویات سمت کاربر ( user-side ) گفته میشود.

تمام کلماتی که در قالب های وردپرس ( themes ) باشند به صورت ثابت در آن قالب وجود دارند و شما باید برای تغییر آن ها قالب را ویرایش کنید.

قسمت دینامیک : بخشی که در ارتباط با زبان برنامه نویسی و دیتابیس باشد دینامیک است که در وردپرس این زبان ها PHP و SQL هستند.

اگر داده ای در دیتابیس تغییر کند در وبسایت نیز تغییر میکند. مانند تیتر،  متن، آدرس عکس و ... یک مطلب

 

این دو بخش کاملا جدا از هم کار میکنند، برای مثال اگر قالب یک وبسایت وردپرس را تغییر دهید مطالب شما از بین نمی رود.

خوب، به موضوع دو زبانه کردن سیستم وردپرس برگردیم. در ابتدا باید بگوییم که در نهایت بهترین و کامل ترین راه نصب یک وردپرس دیگر و ترجمه قالب و طی هر به روز رسانی آپدیت هر دو وبسایت در یک زمان است که در پایین به آن اشاره میکنیم. هر کدام از روش های دیگر دارای مشکلات و درگیری های خودشان است ولی ما سعی میکنیم روش های دیگر ( بعضی از آن ها ) را بیان کنیم.

 

روش اول: راه اندازی وبسایتی دیگر موازی وبسایت با زبان اصلی

 

در عین حال که کاملترین راه در نظر گرفته میشود زمانگیر ترین نیز هست.

در ابتدا باید باید یک وردپرس دیگر راه اندازی کنید. میتوانید برای این کار هاستی دیگر تهیه کنید و یا در یک فولدر دیگر بر روی هاست وبسایت اصلی این کار را انجام دهید. اگر وبسایت شما یک وبسایت کاملا جدید است یک دیتابیس ( پایگاه داده ) جدید برای آن ایجاد کنید. در صورتی که وبسایت اصلی شما مطالب زیادی داردو نمیتوانید تک تک آن ها را به وبسایت فرعی اضافه کنید باید از روی دیتابیس سایت اصلی خود یک بار تکثیر کنید که روش های کامل این کار در مقاله ای دیگر آموزش داده خواهد شد  و در اینجا فقط اشاره خواهیم کرد :

phpMyAdmin > ( Select Database ) > Copy Database to

پس از ساخت دیتابیس و نصب وردپرس به مدیریت وردپرس رفته و تمامی مطالب را که نیاز به ترجمه دارد ترجمه کنید و سپس به پوسته ( قالب ) رفته و از طریق ویرایش پوسته تمامی کلماتی که در قالب استفاده شده است به زبان جدید خود ترجمه کنید.


برگفته شده از قسمت آموزش پرداز IT




موافقین ۰ مخالفین ۰

آموزش ساخت ایمیل در سی پنل و وصل کردن آن به Outlook

در ابتدا وارد پنل مدیریت هاست خود در سی پنل شوید.

سپس بر روی Email Accounts کلیک کنید.

در صفحه باز شده برای ساخت ایمیل از شما اطلاعات زیر خواسته شده است:

Email: در این قسمت بخش اول ایمیل خود را وارد کنید. مثلا اگر میخواهید ایمیل شما info@yoursite.com باشد درقسمت اول info را وارد کنید.

Password: رمز عبور ایمیل خود را در این قسمت و در قسمت زیر آن ( Password Again ) وارد کنید. همچنین توصیه میشود از Password Generate برای ساخت یک پسورد قوی استفاده کنید. پسورد ساخته شده را کپی و پس از تیک کردن I have copied this password in a safe place. بر روی Use password کلیک کنید.

Mailbox Quota: حجمی را که به فضای این ایمیل میخواهید اختصاص دهید را وارد کنید. میتوانید از Unlimited برای باز گذاشتن محدودیت استفاده کنید.

با کلیک بر روی Create Account ایمیل شما ساخته خواهد شد.

 

استفاده از ایمیل از طریق webmail :

در این روش شما به ایمیل خود بر روی جستجوگر دسترسی دارید.

به آدرس سایت خود با پورت 2095 وارد شوید. مثال: http://yoursite.com:2095 و برای آدرس سکیور: https://yoursite.com:2096

در صفحه باز شده آدرس ایمیل و رمز عبور آن را وارد کنید.

در صفحه جدید شما میتوانید یکی از 3 سرویس ایمیل را برای استفاده انتخاب کنید ( horde، roundcube و squirrelMail )

بر روی یکی از آن ها کلیک کنید. ( انتخاب یکی از آن ها صرفا سلیقه ای میباشد، که البته هر کدام از آن ها در یک زمینه ضعیف  میباشند ولی در نهایت کار شما را انجام میدهند. )

حال میتوانید سرویس هایی مانند ارسال ایمیل، دریافت و باز کردن ایمیل ها و ... را داشته باشید.

 

استفاده از ایمیل از طریق Microsoft outlook :

Microsoft Outlook یکی از قوی ترین نرم افزار ها در ضمینه سرویس ایمیل میباشد که بر روی ویندوز نصب میشود.

وارد نرم افزار outlook شوید.  ( در اینجا ما 2013 را آموزش میدهیم. ممکن است ورژن های دیگر با هم کمی تفاوت کنند. )

بر روی File و سپس Add Account کلیک کنید.

بر روی Manual setup or additional server types کلیک و به صفحه بعد بروید.

گزینه POP or IMAP را انتخاب کنید.

توصیه میشود تنظیماتی مانند Incoming Mail Server، incoming port، outgoing port و ...را از طریق صفحه configure mail client در صفحه مدیریت ایمیل در سی پنل پیدا کنید زیرا ممکن است توسط هاستینگ شما تغییر داده شده باشد. ( https://yoursite.com:2096 > login > Configure mail client )

( در اینجا بخش هایی که نیازی به توضیح نباشد تعریف نمیشود. )

Your Name: نام شما پس از ارسال ایمیل برای شخص گیرنده

Incoming Mail Server: معمولا به صورت mail.yoursite.com میباشد. میتوانید صحیح آن را در آدرس بالا که داده شد ببینید.

Outgoing Mail Server: به صورت مشابه

User Name: آدرس ایمیل

بر روی more settings کلیک کنید.

بر روی advanced کلیک کنید.

در اینجا میتوانید پورت های ورودی و خروجی ( incoming & outgoing ) را در صورت نیاز تغییر دهید. ( باید با تنظیمات سرور شما یکی باشد در غیر این صورت ایمیل شما در outlook کار نخواهد کرد. )

همینطور در بخش Delivery تنظیمات مهمی وجود دارد :

Leave a copy of messages on the server: نگاه داشتن ایمیل دریافتی پس از دیدن آن بر روی سرور. توصیه میشود این گزینه تیک باشد.

Remove from server after n days: پس از n روز از روی سرور پاک کند. توصیه میشود تیک آن برداشته شود.

Remove from server when deleted from ‘deleted items’: پس از پاک کردن ایمیل ها از داخل قسمت ایمیل های پاک شده سپس از روی سرور نیز پاک شود. در صورت نیاز توصیه میشود فقط این گزینه تیک شود.

OK و Next کنید.

پس از چند ثانیه ایمیل های شما دریافت خواهد شد. در صورت بروز هرگونه مشکل به هاستینگ خود ارور را ارسال و درخواست کمک کنید.


برگفته شده از قسمت آموزش پرداز IT


موافقین ۰ مخالفین ۰

پیدا کردن آی پی سرور هاست

روش های مختلفی برای پیدا کردن آی پی میزبان وجود دارد.

راحت ترین روش استفاده از سرویس پینگ و یا whois میباشد.

در ویندوز طبق زیر عمل کنید:

Start > Run > cmd

در cmd ویندوز خود دستور whois website.com را وارد کنید. ( به جای domain.com آدرس سایت خود  را تایپ کنید )

در نتیجه میتوانید آی پی مورد نظر را مشاهده کنید.

یا میتوانید از وبسایت هایی که سرویس whois یا ping ارائه میدهند استفاده کنید.

( برای مثال whois.domaintools.com )

 

دیگر روش پیدا کردن آی پی در پنل هاستینگ شما میباشد.

مثلا در صورتی که از cPanel استفاده میکنید میتوانید پس از ورود به پنل در سمت چپ صفحه در قسمت Stats گزینه Shared Ip Address را مشاهده کنید.

 

گزینه دیگر استفاده از ماژول Flagfox در firefox میباشد.

پس از نصب این Add-on پس از ورود به وبسایت خود در کنار سمت راست آدرس سایت خود یک پرچم مشاهده میکنید که میتوانید با نگاه داشتن موس خود بر روی آن آی پی سایت خود را مشاهده کنید.


برگفته شده از قسمت آموزش پرداز IT

موافقین ۰ مخالفین ۰

آموزش بک آپ گرفتن از هاست

در این نوشته به شما آموزش گرفتن بک آپ ( Backup ) از 2 سیستم معروف سرویس دهی هاست سی پنل ( cPanel ) و دایرکت ادمین ( DirectAdmin ) داده خواهد شد.

 

سی پنل :

ابتدا وارد مدیریت هاست سی پنل خود شوید.

در تب Files وارد قسمت Backups شوید.

بر روی Download or Generate a Full Website Backup کلیک کنید.

گزینه Home Directory را انتخاب کنید و در صورتی که پس از ساخت بک آپ مایل نیستید که ایمیلی دریافت کنید Do not send email notification of backup completion. را انتخاب کنید و بر روی Generate Backup کلیک کنید.

سپس Go Back

در صفحه ای که باز شده است در بخش Backups Available For Download فایلی به صورت زیر تشکیل شده است:

( نکته : در صورتی که این فایل را مشاهده نمیکنید صفحه را refresh کنید. )

backup-date_time_accountname.tar.gz (Weekday Month Day Time Year)

فرمت این فایل .tar.gz خواهد بود. ( البته در موارد خیلی کمی ممکن است بر اساس کانفیگ سرور متفاوت باشد. )

بخش پر رنگ نام فایل بک آپ است.

بخش داخل پرانتز زمان ساخت آن بک آپ است.

Accountname : نام اکانت شما

در صورتی که در کنار نام این بک آپ تیک خورده باشد یعنی بک آپ گیری تمام شده است و با کلیک بر روی آن میتوانید آن را بر روی سیستم خود دانلود کنید.

در صورتی که علامت تعجب میبینید منتظر بمانید تا بک آپ ساخته شود.

 

دایرکت ادمین :

وارد پکیج هاست خود شوید.

بر روی Create/Restore Backups کلیک کنید.

در بخش select Items to include in Backup همه را چک کنید و بر روی Create Backup کلیک کنید.

پس از مدتی بک آپ شما ساخته میشود و ایمیلی برای تایید این موضوع به شما ارسال خواهد شد.

دوباره وارد پنل هاست شوید و بر روی Create/Restore Backups کلیک کنید.

سپس بر روی Backups کلیک کنید و در صفحه باز شده در پایین صفحه بر روی Click here for a list of your current backups کلیک کنید.

در این صفحه بک آپ خود را با فرمت .tar.gz می یابید و میتوانید با کلیک بر روی آن بک آپ خود را دانلود کنید.


برگفته شده از قسمت آموزش پرداز IT

موافقین ۱ مخالفین ۰